Quality Network fra våre partneres perspektiv

Roberto_Belli_testimonial

Hva er verdiene eller filosofien til bedriften din? 

Vår forretningsaktivitet er grunnlagt på en lidenskap for arbeidet vårt, som daglig uttrykkes ved at vi tar på oss prosjekter som utgjør betydelige tekniske utfordringer. Å møte disse utfordringene er den beste demonstrasjonen vi kan gi kundene våre når det gjelder profesjonalitet, ekspertise, kunnskaper og evnen til å finne nyskapende tekniske løsninger. Det fine med arbeidet vårt er i tillegg muligheten vi har til å håndtere forskjellige prosjekter hver dag, der mange av dem utgjør betydelige vanskeligheter under implementeringen. Lagarbeid er en av kjerneverdiene våre: et sammensveiset team som møter utfordringer med optimisme, et felles mål og deling av ansvar. Det er nøyaktig av denne årsaken at en av kjerneverdiene mine for min personlige forretningsvisjon er respekt for og verdsettelse av kollegene mine. Kun ved å samarbeide som en stor gruppe kan vi møte og overvinne de kontinuerlig varierende utfordringene arbeidet vårt utgjør og forbedre oss og vokse.

Hva var årsakene til at du ble en Corian®-produsent? 

Da jeg bestemte meg for å starte bedriften i 1990, var den impulsen som fikk meg til å begynne på dette eventyret utvilsomt den fascinasjonen jeg hadde for DuPont™ Corian®. Denne fascinasjonen viste seg fra det første øyeblikket jeg så et produkt som var produsert i dette spesielle materialet fra DuPont - tanken om å installere et produkt som på dette tidspunktet var helt nytt på det italienske markedet, et materiale med et stort potensiale når det gjelder uttrykk, teknikk og funksjon, som ikke var tatt i bruk enda, men som allerede var lett å se. I tillegg ble jeg umiddelbart grepet av en følelse av utfordring: å bidra til introduksjonen av et nyskapende produkt på det italienske markedet, noe som var i stand til å "utfordre" tradisjonelle materialer som marmor og granitt.

Hva betyr "DuPont™ Corian® Quality Network" for deg og kundene dine? 

Det representerer en kilde til stolthet som gir en naturlig og sterk følelse av tilhørighet, det representerer følelsen av å "ikke være alene". Fra et kommersielt ståsted er det en stor fordel som hjelper når det gjelder forholdet til alle typer bedrifter, kunder og designere. For dem tror jeg det representerer en slags "garanti" for profesjonalitet, en faktor som spiller en viktig rolle i forholdet, spesielt i begynnelsen.

Finnes det noen prosjekter eller installasjoner/samarbeid du har vært involvert i som Corian® Quality Network-produsent du kan fortelle oss om? 
Vi er så heldige å ha utført mange viktige og ambisiøse prosjekter i årenes løp for store bedrifter innen kjøkken, bad og møbler, for bedrifter som er synonyme med høy kvalitet og med det prestisjefylte "Made in Italy"-merket. Jeg tenker med stor glede tilbake på begynnelsen av partnerskapet vårt med DuPont™ Corian®, de første opplæringsøktene med spesialister fra DuPont og forskjellige andre viktige begivenheter og seminarer organisert av DuPont med dyktige europeiske bedrifter som også spesialiserer seg innen produksjon av DuPont™ Corian®. Disse begivenhetene var svært viktige og ga meg økt motivasjon til å kontinuerlig vokse og bli bedre.